2013 Německo
Je říjen (2012) a máme již objednáno - Blue Saphir - Sietow Dorf.   Bohužel vyrážíme jen ve třech bez Korvetního, ale 2014 to bude zase plný počet.
Bohužel vyrážíme jen ve třech bez Korvetního, ale 2014 to bude zase plný počet.
Tak jsme se vrátili z "NDR" Po kanálech ve Francii a Frieslandu v Holandsku to byl opravdu šok. Nepřipravenost lodi (voda ,plyn, hloubkoměr..) následovalo další zklamání ohledně možnosti nocování na kanálech a jezerech - velmi malý počet možnosti přistání a nocování mimo přístavy. Na 250 km trasy kterou jsme projeli, byly tři pěkná přístaviště. Pokud zakotvíte v přístavu, tak hlavně včas tj. do 18.00, pak se vám může stát, že se již nepřihlásíte u Haffenmeistra a tím pádem sice neplatíte, ale nemáte vodu, sprchu ani WC. Tak tolik k "NDR" a teď to pěkné.
Jezero Muritz - projeli jsme jižní část  s návštěvou Röbel, kde probíhala regata. Pěkné městečko s větrným mlýnem holandského typu. A jako vždy a tak jako na všech zastávkách plno občerstvení a restaurací s rybími specialitami, zvláště pak čerstvé uzené ryby všech druhů z vlastních sádek. Přejíždíme směrem na kanál Havel a první ždímadlo Mirow. V létě tu bývá pěkná tlačenice. Mirow - zámek, přístupná věž kostela. Často je čekací prostor u ždímadel tvořen jen dřevěnými nebo kovovými sloupy v kanále bez možnosti vystoupit na břeh. Sjíždíme jižně směrem na Rheinsberg. Za ždímadlem Kleinzerland parkujeme v rekreačním středisku u restaurace v oáze klidu. Další den pokračujeme do Rheinsbergu (zámek, zahrada ..).
 Další den pokračujeme do Rheinsbergu (zámek, zahrada ..).
 Po prohlídce vyrážíme k dalšímu cíli Fürstenberg - automatické ždímadlo, ale znamená jen oznámení obsluze, že někdo přijel.
Po prohlídce vyrážíme k dalšímu cíli Fürstenberg - automatické ždímadlo, ale znamená jen oznámení obsluze, že někdo přijel.  Uvnitř ždímadla se stojí ve dvou řadách a tím se dost prodlužují časy zajíždění a vyjíždění, protzože vrata jsou vždy jen v ejdné polovině a tak se tydy úspěšně tvoří fronty a lodě nemajíce kde kotvit krouží po přilehlém jezeře - přesvědčili jsme se při návratu. Ve Fürstenbergu je tak kolejka pro ruční pohon - půjčísi a šlapeš možnost 2 hodiny nebo půlden. Ještě muzeum zemědělství a jako vždy plno občerstovaček. Po prohlídce města se vracíme kousek zpět a nocujeme u přístaviště pro restauraci Haveleck .Ráno nás z ranního klidu probouzí siréna hasičů, a tak si říkáme, kdepak hoří? No zachvíli jsou hasiči s autem a vozíkem s nafukovacím člunem vedle nás a přemýšlí, jak dostat člun na vodu (asi to měli dělat poprvé). Tak se s nimi domlouváme, že je k opuštěné lodi uprostřed jezera svezeme ( je to zajímavé, byli to hasiči z jezerní oblasti a ani jeden neuměl řídit loď?! - pravděpodobně se vloudila chybička v jinak dokonalém německém systému.  A tak po záchranné akci a poděkování od místních hasičů pokračujesměrem na Lychen. Zastavujeme v Himmelpfortu a rozhodneme se, že Lychen vynecháme a dáme si delší pauzu. Malé městečko s bydlištěm německého Ježíška (něco jako Boží dar v ČR). Vracíme se zpět do včerejšího nocležiště. Ráno pokračujeme na Wessenberg (pozor přístaviště jen pro ponor do 0,8m) a tak jedeme až do Neustrelitz - toto městečko stojí za zhlédnutí. Již od přístaviště vás zaujme architekturou, náměstím a zámkem s přilehlou zahradou. Po bravurním zajetí a vyplutí se vracíme zpět na trasu do Mirow a kotvíme u Strasenu před ždímadlem. Ráno si kupujeme čerstvé pstruhy a uzené lososivité pro večerní grilovačku. Vracímese ještě jednou do Mirow a navštěvujeme zámecký ostro, na který jsme posledně zapomněli. Po 1,5 hodině čekání na ždímadlo přeplouváme část  Muritz a zajíždíme do Röbel. Ráno vyrážíme do Klinku a Warenu, vzhledem k počasí - větrno a vlny zajíždíme do domovského přístavu a města navštívíme autem. Poslední noc na lodi a ráno odjíždímě zpět domů.
Uvnitř ždímadla se stojí ve dvou řadách a tím se dost prodlužují časy zajíždění a vyjíždění, protzože vrata jsou vždy jen v ejdné polovině a tak se tydy úspěšně tvoří fronty a lodě nemajíce kde kotvit krouží po přilehlém jezeře - přesvědčili jsme se při návratu. Ve Fürstenbergu je tak kolejka pro ruční pohon - půjčísi a šlapeš možnost 2 hodiny nebo půlden. Ještě muzeum zemědělství a jako vždy plno občerstovaček. Po prohlídce města se vracíme kousek zpět a nocujeme u přístaviště pro restauraci Haveleck .Ráno nás z ranního klidu probouzí siréna hasičů, a tak si říkáme, kdepak hoří? No zachvíli jsou hasiči s autem a vozíkem s nafukovacím člunem vedle nás a přemýšlí, jak dostat člun na vodu (asi to měli dělat poprvé). Tak se s nimi domlouváme, že je k opuštěné lodi uprostřed jezera svezeme ( je to zajímavé, byli to hasiči z jezerní oblasti a ani jeden neuměl řídit loď?! - pravděpodobně se vloudila chybička v jinak dokonalém německém systému.  A tak po záchranné akci a poděkování od místních hasičů pokračujesměrem na Lychen. Zastavujeme v Himmelpfortu a rozhodneme se, že Lychen vynecháme a dáme si delší pauzu. Malé městečko s bydlištěm německého Ježíška (něco jako Boží dar v ČR). Vracíme se zpět do včerejšího nocležiště. Ráno pokračujeme na Wessenberg (pozor přístaviště jen pro ponor do 0,8m) a tak jedeme až do Neustrelitz - toto městečko stojí za zhlédnutí. Již od přístaviště vás zaujme architekturou, náměstím a zámkem s přilehlou zahradou. Po bravurním zajetí a vyplutí se vracíme zpět na trasu do Mirow a kotvíme u Strasenu před ždímadlem. Ráno si kupujeme čerstvé pstruhy a uzené lososivité pro večerní grilovačku. Vracímese ještě jednou do Mirow a navštěvujeme zámecký ostro, na který jsme posledně zapomněli. Po 1,5 hodině čekání na ždímadlo přeplouváme část  Muritz a zajíždíme do Röbel. Ráno vyrážíme do Klinku a Warenu, vzhledem k počasí - větrno a vlny zajíždíme do domovského přístavu a města navštívíme autem. Poslední noc na lodi a ráno odjíždímě zpět domů.
Je rozhodnuto - příští rok FRANCIE návrat na kanály.
Náhledy fotografií ze složky 2013 Německo Müritz



